23 feb 2021

Styrelseinfo

Av Elin Ölund Forsling | 2021-02-23 22:37

english below

Hejsan alla grannar! Här kommer en uppdatering från oss i styrelsen. Först och främst, vi har försökt åtgärda ventilationen, och förhoppningsvis har det löst problemen för de flesta. Samma med våra routrar, Bahnhof har skickat ut en mjukvaruuppdatering som ska kunna ha löst det för de flesta. Om du fortfarande upplever avbrott, vänligen kontakta Bahnhofs kundservice.

Men det finns fortfarande massor att göra, och vi skulle vilja utöka storleken på vår styrelse för att göra det. Det är något som behöver röstas igenom, tillsammans med beslut om huruvida man individuellt får glasa in sin balkong och vidare uppdateringar av våra stadgar med skäl av nya lagstiftningar. Beslut samt röstning för det behöver ske över flera stämmor, och därför har vi extrainsatt en första stämma den 9/3 som vi vill välkomna alla att vara med på. Ni ska ha fått kallelser på e-post och i postlådan, men tills dess så får ni gärna kolla på förslaget på hemsidan, och maila styrelsen om ni känner att det är något mer som borde tillkomma. Om ni känner er manade att gå med oss i styrelsen, så hör gärna av er till valberedningen: valberedning@mittgladan.se.

Styrelsen har bytt ut era företags-lappar på postboxarna så vi får ett mer enhetligt utseende i entréerna. Vill ni få upp ett företagsnamn eller namn på andrahandshyresgäster på postboxen så maila styrelsen så ordnar vi det med märkmaskinen.

Som ni kanske noterade så missade FÄ att fakturera El/VA i September vilket innebär att vi nu har 4 månaders förskjutning på debiteringen istället för 3 månader som vi hade innan. Ni kommer därmed få en extra debitering av El/VA under Q2 så att vi kan återgå till 3 månaders förskjutning.

Slutligen så vill vi påminna alla om att läsa igenom våra trivselregler, som finns på mittgladan.se. Klockan 22:00 ska det alltid vara tyst i huset, även på helger, och borra och spika får man enbart göra mellan 08:00-19:00 på vardagar, och 10:00 till 16:00 på helger.

Med vänlig hälsning,

Styrelsen


Hello neighbours! Here is an update from us on the board. First of all, we have tried to fix the ventilation, and hopefully the issue is solved for most of you. Same with our routers, Bahnhof has sent out a software update that should have resolved the disconnection issue. If you still experience interruptions, please contact Bahnhof customer service.

But there is still plenty to do, and we would like to expand the size of our board to do so. This is something that needs to be voted through, together with a decision on whether you can glass your balcony and further updates of our statutes due to new legislation. Decisions and voting for it need to take place over several meetings, and therefore we have our first extra meeting on 9/3, which we want to welcome everyone to participate in. If you feel compelled to join us on the board, please contact the nomination committee: valberedning@mittgladan.se.

The board has replaced your company addresses on the mailboxes so we get a more uniform look in the entrances. If you want to get a company name or the name of second-hand tenants on the mailbox, email the board and we will arrange it with the marking machine.

As you may have noticed, FÄ failed to invoice water and electricity in September, which means that we now have a 4-month shift in the billing instead of 3 months as we had before. You will thus receive an extra charge from water and electricity during Q2 so that we can return to a 3-month shift.

Finally, we want to remind everyone to read through our rules, which can be found at mittgladan.se. At 22:00 it should always be quiet in the apartment complex, even on weekends, and drilling and nailing can only be done between 08:00-19:00 on weekdays, and 10:00 to 16:00 on weekends.

Sincerely,

The board